Λ. Γρυπαίου |
Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθημάτων κατασκευής και προγραμματισμού με κέντρο τις φυσικές επιστήμες με τη μορφή φύλλων εργασίας και ελεύθερων δραστηριοτήτων στη Στ δημοτικού |
Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά |
ABSTRACT
|
Στο χώρο της εξωσχολικής ζωής oι μαθητές έρχονται σε επαφή με τα φυσικά φαινόμενα στο σπίτι, στο δρόμο, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και της άθλησης παρατηρώντας τα ακούσια. Η επαφή τους όμως αυτή με τα φαινόμενα δεν είναι συστηματική, αφού η αλληλουχία τους είναι τυχαία και δεν αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη των παιδιών η κριτική τους ανάλυση με στόχο την κατανόηση. Το σχολείο και ο εκπαιδευτικός είναι εκείνοι που προσφέρουν οργανωμένες διαδικασίες μάθησης με σκοπό να συμπληρώσουν' και να εξηγήσουν τα ερεθίσματα που δέχονται οι μαθητές από τον κοινωνικό περίγυρο και το φυσικό τους περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια ποικίλοι τρόποι διδασκαλίας των φυσικών' επιστημών έχουν χρησιμοποιηθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας ωστόσο, νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις προβάλλουν στον χώρο της εκπαίδευσης. Η ρομποτική επιστήμη έχει κάνει άλματα προόδου και έχει προσφέρει αρκετά τεχνολογικά θαύματα. Τα ρομποτικά συστήματα συνεχώς εξελίσσονται και είναι ήδη μέρος της ζωής μας σε πολλούς τομείς. Γενικά, η ρομποτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση - στην Πρωτοβάθμια. Δευτεροβάθμια ακόμα και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση - αλλά και εκτός σχολείου ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών δομών από τα παιδιά. Η εκπαιδευτική ρομποτική στοχεύει στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο κατασκευάζουν ρομποτικές κατασκευές και στη συνέχεια τις προγραμματίζουν ώστε να δώσουν λύσεις σε αυθεντικά προβλήματα που θέτει ο εκπαιδευτικός με κριτήριο τις εμπειρίες τους, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακού Σπουδών Ηλεκτρονικής μάθησης του Πανεπιστημίου Πειραιά. Κύριος στόχος ήταν η σχεδίαση, υλοποίηση και αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής για τις έννοιες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας, καθώς και του φωτός και των χρωμάτων. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία δημιουργήθηκαν τρία εκπαιδευτικά σενάρια στο μάθημα των φυσικών επιστήμων, ακολουθώντας την επιστημονική μέθοδο με γνώμονα τη διερευνητική μάθηση και την αξιοποίηση εκπαιδευτικών πακέτων· ρομποτικής. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο ιδιωτικό σχολείο Εκπαιδευτήρια Αργύρη Λαιμού με τη συμμετοχή 28 παιδιών της Στ τάξης του δημοτικού.
|
29 October , 2018 |
Λ. Γρυπαίου, "Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθημάτων κατασκευής και προγραμματισμού με κέντρο τις φυσικές επιστήμες με τη μορφή φύλλων εργασίας και ελεύθερων δραστηριοτήτων στη Στ δημοτικού", Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά |
[ PDF] [
BibTex] [
Print] [
Back] |