IVML  
  about | r&d | publications | courses | people | links
   

Δ. Χριστόπουλος
Ανάπτυξη εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας με χρήση τρισδιάστατου βίντεο
Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
ABSTRACT
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία μιας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας, βασισμένη στο ARToolKit, στην οποία ένα εικονικό αντικείμενο υπερτίθεται πάνω στην προοπτική του πραγματικού κόσμου. To ARToolKit χρησιμοποιεί αλγόριθμους υπολογιστικής όρασης, για να υπολογίσει τη θέση της κάμερας, μέσω του εντοπισμού ενός φυσικού τετράγωνου σχεδίου, του λεγόμενου δείκτη (marker), και βάσει της θέσης αυτής σχεδιάζει το εικονικό αντικείμενο. Το εν λόγω αντικείμενο αποτελείται από μια επίπεδη επιφάνεια στην οποία προβάλλεται μια κινούμενη σκηνή (είτε εικονική είτε του πραγματικού κόσμου). Η σκηνή παρουσιάζεται από διαφορετική προοπτική, ανάλογα με τον προσανατολισμό της επιφάνειας, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τη τρισδιάστατη αίσθηση προς τον χρήστη. Οι διαφορετικές προοπτικές της κινούμενης σκηνής ουσιαστικά αποτελούν μια συλλογή από αρχεία βίντεο γυρισμένα από διαφορετική γωνία. Η εφαρμογή φροντίζει έτσι ώστε η μετάβαση μεταξύ αυτών να είναι ομαλή, χρησιμοποιώντας κατάλληλες συναρτήσεις που παρέχονται από τα API που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη της ( στην προκειμένη περίπτωση από το OpenCV). Επιπροσθέτως, εφαρμόστηκε τρισδιάστατος ήχος με τη βοήθεια του OpenAL API. Τα χαρακτηριστικά του αναπαραγόμενου ήχου, όπως η ένταση μεταβάλλονται ανάλογα με τη θέση του δείκτη, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο την εντύπωση ότι αυτός προέρχεται από το εικονικό αντικείμενο και οτι κινείται μέσα στον τρισδιάστατο χώρο με ανάλογο τρόπο. Από άποψης λειτουργικότητας, δίνεται η επιλογή στον χρήστη να εισάγει τα δικά του αρχεία βίντεο και ήχου στο πρόγραμμα χωρίς να χρειάζεται από πλευράς του να παρέμβει στο πρόγραμμα (αρκεί τα αρχεία αυτά να πληρούν τις προδιαγραφές που αναφέρονται παρακάτω στο κείμενο). Η εφαρμογή αυτή μπορεί να επωφελήσει πολλούς τομείς, μερικοί απο τους οποίους είναι ο τομέας της διαφήμισης, με τη χρήση κινούμενων διαφημιστικών σπότ που μεταβάλλονται ανάλογα με την προοπτική του καταναλωτή, είτε ο τομέας των τηλεδιασκέψεων, οπου ο χρήστης μπορεί να συνδιασκέπτεται με εικονικές εκδοχές των συνομιλητών του. Λαμβάνοντας υπόψιν οτι ο εξοπλισμός που απαιτείται πλέον είναι εύκολα προσβάσιμος απο το μέσο χρήστη γίνεται κατανοητό οτι η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως και με μικρό κόστος.
12 September, 2011
Δ. Χριστόπουλος, "Ανάπτυξη εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας με χρήση τρισδιάστατου βίντεο", Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
[ save PDF] [ BibTex] [ Print] [ Back]

© 00 The Image, Video and Multimedia Systems Laboratory - v1.12