Η ραγδαία πρόοδος και εξέλιξη σε όλους τους τομείς της τεχνολογίας στις μέρες μας, κάνει πιο προσιτή την επαφή των ανθρώπων με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε όλο και νεαρότερες ηλικίες. Παράλληλα, η πρόοδος της ρομποτικής και γενικότερα των ρομποτικών συστημάτων διευκολύνει πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας και βελτιώνει τον τρόπο και την ποιότητα της ζωής μας. Τα ρομπότ, και δη τα ανθρωπόμορφα, έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ευεργετικά για παιδιά με αυτισμό ή μαθησιακές δυσκολίες. Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι η υλοποίηση ενός σεναρίου για την εκμάθηση απλών αριθμητικών πράξεων σε παιδία προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, με τη βοήθεια του Nao robot της Aldebaran, με τον πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Το ρομπότ αυτό είναι κατάλληλο για τη συγκεκριμένη εφαρμογή, διότι είναι ανθρωπόμορφο και εύκολο να αλληλεπιδράσει με παιδιά μικρής ηλικίας. Το παιδί λοιπόν, θα πρέπει να φέρει σε πέρας ένα σύνολο δοκιμασιών με τη βοήθεια του ρομπότ και κάποιων επιπλέον εξαρτημάτων που θα χρησιμοποιήσουμε, κερδίζοντας κάθε φορά ένα «έπαθλο» μέχρι να ολοκληρώσει την αποστολή. Έτσι, αλληλεπιδρώντας το παιδί με το ρομπότ, εξοικειώνεται με τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων ενώ παράλληλα γνωρίζει τα βασικά στοιχεία ενός ρομποτικού συστήματος.
|